Danske Bank

Kundansvarig - Danske Bank

5 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Sörmland
Annonserat
den 6 oktober 2017
Stängs
den 27 oktober 2017
Ref:
16993
Kontakta
Hélène Rådlund
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Har du ett brinnande intresse för att hjälpa dina kunder nå sina mål? Vi  söker nu en driven och  prospekteringssugen Kundansvarig för att förstärka vårt engagerade team på kontoret i Södertälje.

Vi älskar samarbete och korta beslutsvägar, vilket ger dig stora möjligheter att vara med och påverka vår verksamhet – idag och i framtiden. Vi har höga ambitioner och vill ligga i framkant när det gäller utvecklingen av bankmarknaden. Vi präglas av en snabb förändringstakt – precis som bankmarknaden – och viljan att göra skillnad, och utmanar därför traditionella arbets- och förhållningssätt.

Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter en medarbetare som brinner för utveckling, både av sig själva och av våra affärer. För dig som tycker om utmaningar och strävar efter att växa inom ditt arbete ges du möjlighet att med ett slagkraftigt erbjudande möta både nya och befintliga kunder inom banken. Våra inspirerande ledare ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och vi erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Högklassig rådgivning och helhetsansvar för kunder
Våra kunder är vårt största fokusområde och vi söker efter dig som i varje led strävar efter att uppfylla kundernas behov och ge dem bästa tänkbara råd. I rollen som kundansvarig får du möjlighet att utveckla en portfölj med nya och befintliga företagskunder. Du har helhetsansvaret för dina kunder när det gäller kundnöjdhet, lönsamhet och utveckling av affären. En stor del av ditt arbete är prospekteringsarbete, där du aktivt kontaktar potentiella kunder för att diskutera hur vi kan hjälpa just dem uppnå sina mål. Du skapar värde för dina kunder genom att agera proaktivt och föreslå skräddarsydda lösningar.

Vem är du?
För att trivas i den här rollen tror vi att du har ett stort engagemang för dina kunder och ett genuint intresse för att hjälpa dem nå sina mål. Du är utåtriktad och drivs av att prata med potentiella kunder för att analysera deras behov och förstå deras önskemål. Du är målinriktad, affärsdriven, och gillar att göra affärer, samtidigt som du är ödmjuk och ser teamarbete som en central framgångsfaktor för att inse kundernas utmaningar och hitta de bästa lösningarna för dem. Du har bank- och krediterfarenhet från liknande roll och därigenom god kännedom om kreditfrågor, ekonomi och företagsanalys. Du brinner för att självständigt driva kundaffären och har en akademisk examen inom ekonomi.

Är du intresserad?
Tveka inte att kontakta Hélène Rådlund, Kontorschef, helene.radlund@danskebank.se eller 070-266 07 69 om du har några frågor eller vill veta mer.

Vi ser fram emot din ansökan!
Skicka ansökan och CV senast 2017-10-27.

Danske Bank är en stark nordisk fullservicebank med ett internationellt nätverk. Vår vision är att bli erkänd som den mest pålitliga finansiella partnern. Danske Bank har sitt huvudkontor i Köpenhamn och har 18 000 anställda i 16 länder.