Tikkurila söker Group Marketing Director, Beckers Brand

2 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 9 oktober 2017
Stängs
den 24 oktober 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Brinner du för strategiskt varumärkesarbete på internationell nivå och vill ta ansvar för den fortsatta framgångsrika utvecklingen av varumärket Beckers?

Tjänsten
I rollen som Group Marketing Director, Beckers Brand, ligger ansvar för Beckers varumärkesstrategi inom koncernen, att säkerställa varumärkesposition och sortiment, samt marknadsföring av Beckers. Du kommer tillsammans med ditt marknadsteam driva arbetet med att utveckla marknads- och kommunikations-koncept samt olika former av content för lokalisering i länderna.

Du kommer att ha ett nära samarbete med Marknadsansvariga i de länder där varumärket Beckers finns representerat, Product Portfolio Managers på koncernnivå och Group Insight Manager.

Du ingår i Group Marketing Team och leder Beckers Brand Forum. Du rapporterar till Group Vice President Marketing & Brand Management.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Tikkurilas kontor i Hammarby Sjöstad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för långsiktig utveckling av varumärket Beckers inom koncernen med fokus på omsättning, marknadsandel, lönsamhet, m.m.
  • Ansvara för segmentspecifika strategier för varumärket Beckers och varumärkesidentitet och löfte på koncernnivå
  • Ansvara för utveckling och planering av produktsortiment, förpackningsdesign, butikskoncept, visuell och grafisk identitet på koncernnivå
  • Ansvara för marknads- och kommunikationskoncept på koncernnivå
  • IPR-ansvar för varumärket Beckers
  • Ansvara för kontakter med IPR-, reklam-, marknads- och kommunikationsbyråer
  • Vara en närvarande och inspirerande coach och ledare för ett eget marknadsteam, 4 medarbetare, som har till uppgift att förstå och stötta lokala marknads-
    organisationer inom koncernen

Profil
Vi söker dig som har en akademisk examen inom marknadsföring kompletterat med minst 5 års erfarenhet från likvärdig roll och ansvar. Du har en gedigen erfarenhet av att bygga och driva utveckling av starka varumärken på internationell nivå och lokala marknader. Du har din erfarenhet från både B2C och B2B. Du behöver inte ha erfarenhet från branschen, men självklart har du ett stort intresse för våra produkter. 

För att vara framgångsrik i ledarrollen tror vi att du har minst 3 års erfarenhet av att leda seniora team på internationell nivå och ditt ledarskap genomsyras av egenskaperna; inspirerande, coachande, motiverande och delegerande. Du förväntas ha en mycket god förmåga att utveckla och coacha dina medarbetare till goda resultat.

Som person har du ett strategiskt angreppssätt och hög analytisk förmåga, du är relationsbyggaren med mycket god samarbetsförmåga. Du är trygg i person och kompetens, strukturerad, lyhörd och tydlig. Din strategiska förmåga kombinerar du självklart med ett operativt arbetssätt där du kavlar upp ärmarna och är en pragmatisk doer.

Att du är väl förtrogen med och kan identifiera dig med våra gemensamma värdeord - affärsmässig, pålitlig, nytänkande - ser vi som en självklarhet. I vår bedömning kommer vi att lägga stort fokus på din förmåga att förstå affären som helhet, din vilja att lyckas och din förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare.

Då vi strävar efter en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökanden.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-10-24.
För att söka tjänsten klickar du på knappen ”Ansök” nedan.

Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta rekryteringskonsult Louise Junghahn på Junghahn & Partners. Du når Louise på 0703-27 27 02 alternativt på louise@junghahn.se

Välkommen med din ansökan!

Mer om Junghahn & Partners – www.junghahn.se