Nu söker Ålandsbanken en ny medarbetare till Compliance – placering i Stockholm

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 27 november 2017
Stängs
den 17 december 2017
Kontakta
Petra Runestam
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete inom Compliance.

Compliance har en viktig funktion för att säkerställa koncernens regelefterlevnad. Du kommer bistå i arbetet med bankens interna regelverk och rapportering, kontroller och övrig administration så som Swedsec.

Vi söker dig som är en självgående och driven lagspelare med hög integritet och som trivs i en föränderlig miljö. Du bör vara lösningsorienterad med hög arbetsmoral och diplomatiska egenskaper. Vidare bör du ha ett ansvarsfullt och strukturerat arbetssätt och förmåga att kunna se helheten.

Vi ser gärna att du har högskoleutbildning samt erfarenhet från bank och/eller finansbranschen. Rollen förutsätter god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Närmare information kring tjänsten kan du får av Petra Runestam, Compliance Officer tfn 08-791 47 42 eller Bodil Edling, HR Chef tfn 08-791 46 80.

Välkommen med din ansökan senast 17 december 2017 via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande.

Om oss
År 1919 grundades Ålandsbanken och är sedan 1942 börsnoterad i Helsingfors. Ålandsbanken skapar värde för företag och människor som värderar relationer genom att leverera den stora bankens tjänsteutbud med den mindre bankens omtanke och förnuft. Koncernen omsluter € 4.600.000.000 och har idag ca 700 anställda fördelat på kontor på Åland, Finland och Sverige.
Ålandsbanken är en annorlunda bank som väcker uppmärksamhet med vårt fokus på goda kundrelationer, sunt förnuft och kvalificerade