Brummer & Partners söker medarbetare till Operational Risk

Plats
Stockholm
Annonserat
den 2 februari 2018
Stängs
den 3 mars 2018
Kontakta
Sara Borgeström
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Brummer & Partners söker medarbetare till Operational Risk

Brummer & Partners är en ledande europeisk hedgefondförvaltare. Vår affärsidé är att samla aktivt förvaltade fonder med olika investeringsstrategier i en och samma företagsgrupp i syfte att erbjuda en väl diversifierad förvaltning. Vi förvaltar cirka 130 miljarder kronor på uppdrag av institutioner, företag och privatpersoner. Vi är för närvarande drygt 400 personer fördelade på sju länder med huvudkontor i Stockholm.

Om tjänsten
Nu söker vi ytterligare en medarbetare till vårt Operational Risk team inom administrationsbolaget B & P Fund Services AB (”BFS”). Teamet består idag av två personer. Gruppen ansvarar för övervakning och hantering av risker samt att utveckla och bevara god riskkultur inom Brummer & Partners. 

Rollen, som kännetecknas av att den ena dagen inte är den andra lik och ett fritt arbetssätt, innefattar bland annat arbetsuppgifter som:

·         Löpande incidenthantering och uppföljning av dessa

·         Processkartläggning

·         Identifiering och hantering av risker inom verksamheten

·         Utveckling av metoder och verktyg inom operativ risk

·         Krisledning och krisplanering

·         Workshops och projekt inom riskområdet

Samtliga arbetsuppgifter ovan ställer höga krav på dokumentation, rapportering och uppföljning. 

Den vi söker
Du är civilekonom/ingenjör, jur kand eller motsvarande och har ett par års erfarenhet från finanssektorn. Det är en fördel om du har erfarenhet av hantering av operativa risker på bank, värdepappersbolag, kapitalförvaltare eller liknande samt praktisk erfarenhet av incidenthantering. Arbetet förutsätter att du obehindrat talar och skriver på både svenska och engelska. Vi hoppas också att du kan bidra med mycket god Excel-kunskap. 

Som person är du kvalitetsmedveten, analytisk och bra på att bedöma väsentlighet och att prioritera. Vidare uppskattar du administrativa arbetsuppgifter och är välorganiserad. Att vara skicklig på att strukturera text och kommunicera dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt är mycket viktigt för att bli framgångsrik i rollen. Arbetet innebär kontakt med flera andra avdelningar inom BFS och det är därför viktigt att du är utåtriktad och har mycket god samarbetsförmåga. 

I den här rekryteringen är dina egenskaper och styrkor mer avgörande än din arbetslivserfarenhet. Rätt person kan ha en annan akademisk och/eller praktisk erfarenhet än den som beskrivs ovan om man känner igen sig i beskrivningen av personen vi söker. Den vi söker kan vara relativt junior med rätt personliga egenskaper eller mer senior med lång erfarenhet inom området.  

Vi erbjuder
Brummer & Partners erbjuder utmanande arbetsuppgifter i en spännande miljö. Du får kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling.

Detta är en omväxlande tjänst i ett mycket framgångsrikt och entreprenöriellt företag. Brummer & Partners har ett decentraliserat arbetssätt och kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. För att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner.  Vi sitter i trevliga lokaler vid Norrmalmstorg.   

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Brummer & Partners med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström 070-4715914.

Välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb