Inköpsansvarig – Strategiskt inköp till BSH

Plats
Stockholm
Annonserat
den 13 mars 2018
Stängs
den 12 april 2018
Kontakta
Carolina Eskengren
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Vill du ta nästa steg som Strategisk Inköpare i en roll innefattande både nordiskt ansvar och personalansvar? Är du dessutom en social analytiker? BSH erbjuder dig en spännande roll där du får möjlighet att utveckla och driva vidare en idag väletablerad och fungerande inköpsfunktion.

Om tjänsten
Som Inköpsansvarig blir ditt primära ansvar att säkerställa att satta mål för norra Europa uppnås. Detta görs genom kontinuerlig utveckling av leverantörsportföljen och målorienterad förhandling av leverantörspriser. Tillsammans med två inköpare, vilka rapporterar till dig, utgör ni inköpsfunktionen och agerar stöd både till övrig verksamhet samtidigt som en viktig del blir att strategisk utveckla organisationen.

I rollen ingår att arbeta med:

  • Rapportering och uppföljning av KPIer
  • Säkra volymkonsolideringar i regionen
  • Ansvar och utveckling av P2P processen
  • Löpande leda, utveckla och effektivisera inköpsprocessen
  • Sätta mål för prisreduktion för alla affärsområden
  • Sprida kunskap kring inköpsprocesser internt och genom utbildning öka förståelse och kunskap för området
  • Rapportering av kostnadsbesparingar
  • Arbeta med inköp av efterfrågade produkter och tjänster från organisationen
  • Löpande identifiera och utvärdera eventuella alternativa leverantörer

Tjänsten är placerad på det nordiska huvudkontoret i Solna/Sundbyberg. På BSH får du möjlighet att arbeta hos en av de ledande aktörerna inom innovativ hushållsutrustning. Som anställd får du förutom mycket trevliga kollegor även möjlighet att ta del av attraktiva förmåner. BSH präglas av ett starkt resultatfokus samtidigt råder både en öppenhet och ett förtroende där man håller vad som lovats, både internt och externt.

Är det här du?
För att du ska passa för tjänsten krävs:

  • Akademisk utbildning, förslagsvis inom ekonomi
  • Minst fem års erfarenhet av att arbeta som Strategisk inköpare på ett större internationellt företag
  • God förhandlingsvana och avtalskunskap

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker i första hand dig som har en mycket god analytisk förmåga samt som är en naturlig ledare. Du är resultatorienterad, har ett stort eget driv samtidigt som du är en god förhandlare som trivs med många kontaktytor och i en social roll. I din yrkesroll är du självgående och driver både projekt och inköp med stor entusiasm.

Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, har du även kunskaper i tyska är det ett stort plus.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar BSH Home Appliances med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill och bifoga CV samt personligt brev. Vid frågor vänligen kontakta Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.1 miljarder euro under 2016 och mer än 58,300 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.

Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.

Liknande jobb

Liknande jobb