Controller sökes till expansivt läkemedelsbolag

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 26 mars 2018
Stängs
den 25 april 2018
Kontakta
Marie Bergsman
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Controller sökes till expansivt läkemedelsbolag

Nu söker vi dig som vill arbeta som controller hos ett av väldens största läkemedelsföretag. Vår kund sitter i Solna och uppdraget är med start omgående och pågår till april 2019. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Detta är ett bra tillfälle att få jobba verksamhetsnära i en global organisation och i en roll med många internationella kontakter.

Arbetsuppgifter
Som controller ligger en stor del av arbetet i att stötta ledningsfunktionen inom lagerverksamheten med planering och uppföljning. Genom analyser av ekonomiskt utfall, produktivitet och övriga nyckeltal är du behjälplig med förslag till ständiga förbättringar och utveckling av funktionen.

• Planera, förbereda och samordna samtliga inventarier av sändning i avtalat område.

• Genomföra och säkra hela returprocessen för sändning i förhållande till sändningsoptimeringar.

• Genomföra räkningar eller delta som oberoende person i inventeringsräkning vid högriskkonton.

• Arbeta efter SOP- och SOX-regler såsom stockavvikelser, återkallelser, returer, lagerkontroller och förstöring.

I rollen förekommer obligatoriska resor inom Norden.

Bakgrund
Du har högskoleutbildning inom ekonomi samt ha arbetat ett antal år som controller gärna med inriktning mot lager och/eller supplychain och ha en känsla för vilka specifika frågor som bör belysas inom dessa områden. Vi söker dig med analytiska färdigheter och en ekonomisk medvetenhet. Du har ett stort kundfokus och drivs av att leverera affärsresultat och lösningar.

Dina personliga egenskaper
Som person har du du ett starkt driv och en god förmåga att få med dig andra. Du har en positiv och professionell inställning med möjligheten att utveckla nära relationer med såväl kunder och kollegor på alla nivåer. Du har också förmågan att proaktivt söka relevant information, både internt och externt, och efter analys logiskt bearbeta och lösa problem. För rollen krävs en mycket bra programkunskap i Excel, ERP-system, JD Edward och BI-verktyg. Erfarenhet från medicinsk apparatindustri samt kunskap om lagerstyrning är en fördel.

Då vår kund arbetar mot den globala marknaden är goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift ett krav.

Så ansöker du
Låter detta intressant? Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Marie Bergsman på 08-407 55 55

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Liknande jobb

Liknande jobb