Teamledare / redovisningsekonom till Skandikon

5 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 25 maj 2018
Stängs
den 24 juni 2018
Kontakta
Åsa Nygårds
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Har du erfarenhet av finansiell redovisning och administration av stiftelser? Är du dessutom en utåtriktad person som gärna delar med dig av din kunskap till resten av teamet? I den här rollen får du en viktig roll i Skandikons fortsatta arbete med att utveckla den administrativa hanteringen av de stiftelser som företaget administrerar för kunders räkning.

Hos Skandikon kommer du bli en del av ett team bestående av fem personer som sköter administration och redovisning av stiftelser. Gruppen utför sitt uppdrag på beställning av de kunder som har outsourcat sin verksamhet till Skandikon. Din roll innebär att vara operativ i det dagliga arbetet med redovisning samt bokslut. Ditt arbete innebär även att stötta dina kollegor med de dagliga prioriteringarna och frågor som är kopplade till arbetet med de stiftelser som Skandikon hanterar.

Tjänsten är en heltidstjänst i Skandikons trevliga lokaler i centrala Stockholm. Du rapporterar till Gruppchef Pension och Stiftelser.

Vad kan Skandikon och rollen erbjuda dig?

Skandikons medarbetaridé är att vi vill kombinera affärsmässighet och dokumenterad spetskompetens med lyhördhet, initiativförmåga och ett starkt personligt engagemang till våra kunder. Då vi växer och utvecklar vår verksamhet är det därför även viktigt att du drivs av att jobba i projekt och en omväxlande miljö med högt tempo. Vi kan i vår tur erbjuda dig en öppen och lärorik arbetsplats i och med det utpräglade samarbetet mellan avdelningarna. Vi premierar nytänkande, egna initiativ och låter våra medarbetare påverka sitt arbete. Ta chansen och sök idag och bli del av en spännande och utvecklande arbetsplats!

Erfarenhet, utbildning och person
Till den här rollen vill vi hitta dig som har relevant ekonomisk utbildning. Du har arbetat länge med redovisning samt har erfarenhet av att hantera stiftelser. Har du erfarenhet av finansiella instrument och skatt ser vi det som en merit.

I den här rekryteringen kommer vi även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det här är en tjänst som passar dig som är analytisk och strukturerad och har en positiv inställning ditt arbete. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakt med företagets kunder behöver du ha en social kompetens och förmåga att arbeta med, och utveckla, företagets kundrelationer.

Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Skandikon med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på ”Lediga jobb”. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Åsa Nygårds på 08-120 50 424.

Välkommen in med din ansökan! 

Skandikon är Sveriges ledande administratör och outsourcingföretag och av pensioner och stiftelser. Sedan 1977 har vi med långsiktighet och hög kvalitet hjälpt våra kunder att administrera sina pensioner. Vi är ett helägt dotterbolag till Skandia Liv och är idag ca 60 personer som arbetar i Stockholm, Sundsvall och Vilnius. Våra uppdragsgivare finns inom hela näringslivet, stora som små företag, stiftelser och organisationer. Vi utför också uppdrag åt statliga och kommunala företag. Läs gärna mer om Skandikon på www.skandikon.se

Liknande jobb

Liknande jobb