Marknadsansvarig / Floor Manager - CBRE

4 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Gävle
Annonserat
den 30 maj 2018
Stängs
den 29 juni 2018
Kontakta
Frida Carlsson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

CBRE söker nu en Marknadsansvarig / Floor Manager till Gallerian Nian i centrala Gävle.

I rollen ansvarar du för att leda den dagliga verksamheten och bidrar med att identifiera projekt/utvecklingsmöjligheter samt att genomföra åtgärder och aktiviteter som skapar mer flöden och ökar försäljningen i centrats butiker. Du kommer ansvara för uthyrning och planering av eventytor såsom aktiviteter, speciality leasing samt pop-up stores, ansvara för annonsering och bildbank samt även för centras sociala medier. Vidare kommer du bidra vid framtagning av marknads- och affärsplaner samt ansvara för sammanställning av marknadsundersökningar och utvärderingar. Du är direkt underställd och direkrapporterande till Commercial Director i Stockholm. Omfattningen på tjänsten är på 75%.

Arbetsuppgifter

  • Verka för lokal relationsutveckling med hyresgäster, aktuella myndigheter, samfällighetsföreningen, leverantörer och övriga samarbetspartners.
  • Planering, genomförande samt uppföljning av definierade marknadsaktiviteter i centrat, B2C.
  • Att realisera varumärkesmässiga målsättningar som finns definierade i köpcentrumets marknadsplan, löfte och vision.
  • Ansvara för god relation, kommunikation och kontakt med hyresgäster, B2B, samt säkerställa att de efterlever villkoren i hyreskontraktet, t.ex. öppettider och skyltning.
  • Hantera den löpande dagliga administrationen på centrat.
  • Utveckling av värdeökande planer och budgetar.
  • Observera och dokumentera utvecklingen av den lokala marknaden samt bidra vid genomförande av marknadsundersökningar och analyser.
  • Utarbeta marknadsbudget i samarbete med Commercial director.
  • Insamling och rapportering av omsättnings- och besökssiffror.
  • Inflyttning- och avflyttningsbesiktning, nya och frånträdande hyresgäster vid behov.
  • Fastighetsförvaltning – agera projektledare på plats med att följa upp och ha en översiktlig kontroll av kundytor, byggnader i övrigt, installationer, utemiljö, skyltning, fasader osv. Ansvara för att ta in priser/offerter från lokala entreprenörer.
  • Det lokala och dagliga ansvaret att säkerställa att centrat framstår som professionellt, målinriktat och marknadsanpassat samt säkerställa med vakt- och städpersonal att det ser presentabelt ut enligt överenskommelse och avtal.

Passande profil

  • Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet inom handelsverksamhet och retail
  • Minst tre års gymnasieutbildning
  • Goda kunskaper inom event och marknadskommunikation samt administration.
  • Goda kommunikationsfärdigheter både muntligt och skriftligt
  • Behärskar engelska skriftligt och muntligt på god nivå.

För att trivas och lyckas i rollen är du en relationsskapande person som drivs av att skapa värden för andra samt att skapa förutsättningar för försäljning. Du är duktig på att hantera flera kontaktytor då tjänsten innebär att vara ansiktet utåt samtidigt som du stimuleras av att agera som spindeln i nätet.

Din ansökan
Vill du bli en del av CBRE? Välkommen att visa intresse via www.boardtalk.se. Frågor besvaras av Frida Carlsson (070-790 29 30) e-mail frida.carlsson@boardtalk.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Om CBRE
CBRE Group Inc. har ca 70 000 anställda världen över och levererar tjänster till fastighetsägare, investerare och hyresgäster. CBRE Sweden AB erbjuder rådgivning och service inom fem olika områden; Capital Markets, Advisory & Transaction Services, Valuation & Advisory, Asset Services and Building Consultancy.