Internationell Helpdesk Support

Plats
Stockholm
Annonserat
den 26 oktober 2018
Stängs
den 16 november 2018
Ref:
SE-13035
Kontakta
Adam Bergström
Kategori
Data / IT
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Rollen

 I rollen bidrar du med support till hela Hamamatsus europeiska verksamhet och du arbetar med hantering av incidenter enligt definierade processer och dokumentation i ticket-systemet. Vi söker en tekniskt kvalificerad person då hela 60% av alla tickets klaras upp av 1st line support-funktionen. Du kommer även att delta i och driva internationella IT-projekt.

Du ingår i ett virtuellt IT-team med bas i München men med kollegor även i Paris och London. IT-teamet supportar kollegor i 12 europeiska länder och du rapporterar till Helpdesk Services Leader (baserad i Paris).


Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

  • Central Helpdesk Hotline och support för alla europeiska dotterbolag

  • Överlåtelse av tickets till 2nd level support vid behov

  • Koordinering av 2nd level support för alla europeiska dotterbolag

  • Klassificering av tickets enligt definierade riktlinjer (incident, problem, service- / förändringsförfrågan)

  • Dokumentation av alla aktiviteter som utförs i ticket-systemet

  • Rapportering till Helpdesk Service Leader

  • Central IT-kommunikation mot HPEU-verksamheten

  • Ansvar för laptops, skärmar och telefoner

 

Profil

Vi söker dig som har en god teknisk kunskap och gärna några års erfarenhet av att arbeta inom en Helpdesk-funktion. Du har erfarenhet av att arbeta med ITIL och om du har arbetat med Lotus Notes och Active Directory ser vi det som meriterande men inget krav.

Du kommer att ha kollegor i Kista men dina IT kollegor finns runtom i Europa och det är därför viktigt att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation samt att du trivs i en internationell miljö. Du är hands-on och tycker om att lösa problem och att hjälpa andra. Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska.

 

Vill du bli en del av Hamamatsus team? Då är du är välkommen med din ansökan senast den 16:e november via www.mercuriurval.se (SE-13035). Har du specifika frågor om tjänsten besvaras de av Mercuri Urvals konsult Adam Bergström på adam.bergstrom@mercuriurval.com alt. 0709 28 29 87.

Hamamatsu Photonics är ledande inom optoelektronik, vilket används inom ett brett spektra av tvärvetenskapliga discipliner från medicinsk teknik och industri till vetenskap och forskning. Företaget har sitt huvudkontor i Japan och har drygt 4000 anställda världen över. Hamamatsus IT-organisation i Europa består av 16 medarbetare med bas i München men med delar av teamet i Paris och London. Det nordiska huvudkontoret ligger i Kista, Stockholm.

Liknande jobb

Liknande jobb