Ekonomiansvarig till Fassi

Rekryterare
Fassi
Plats
Göteborg
Annonserat
den 1 november 2018
Stängs
den 23 november 2018
Kontakta
Liza Dahlin
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Ekonomiansvarig till Fassi

Om företaget                              
Italienska FASSI GRU (moderbolaget) är ett av världens största kranmärken för lastbilar och stationärt bruk, med marknadens bredaste sortiment av modeller från 1 till 215 ton. Sedan 1992 finns Fassi i Sverige med huvudkontor i Göteborg. Vi erbjuder olika typer av egentillverkade lastbilspåbyggnationer, som är unika för kundens behov. Fassi har ett stort intresse för utveckling och har alla möjligheter att ta fram en lösning som passar just kundens verksamhet. Förmågan att erbjuda helhetslösningar från ide till färdig produkt och att skräddarsy produkter är en av våra paradgrenar. Med lång erfarenhet och bred branschkunskap väger vi standardlösningar mot innovativa speciallösningar för att få ett ändamålsenligt och kostnadseffektivt resultat för kunden. Tillsammans lyfter vi våra kunders verksamhet!

På huvudkontoret i Göteborg erbjuds både påbyggnad och service. I Malmö finns serviceverkstad och i Vänersborg finns ytterligare en anläggning för egen produktion, påbyggnad och service. I övriga delar av landet arbetar Fassi med en rad pålitliga servicepartners.

Kunderna finns främst inom transportnäringen som tillexempel åkerier, kommuner och chassileverantörer som Volvo, Scania och Mercedes m.fl.
Läs gärna mer på: www.fassi.se

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiansvarig hos oss har du helhetsansvaret för vår ekonomifunktion och till din hjälp har du två ekonomiassistenter. Dina arbetsuppgifter innefattar löpande redovisning, moms- och skattedeklarationer, avstämningar, bokslut samt årsredovisning. Du kommer även att arbeta med budget, prognos, analys och resultatuppföljning. Du rapporterar direkt till vår VD och vårt moderbolag i Italien. I din roll arbetar du nära verksamheten och har ett tätt och nära samarbete med övriga avdelningar inom organisationen och bistår dem med relevanta rapporter. Du ansvarar för utveckling av processer och rutiner för avdelningen och säkerställer att vi arbetar på bästa och mest effektiva sätt. För rätt person finns stora möjligheter till utveckling inom företaget. Vi är ett företag som ständigt arbetar med förbättringar och strävar efter att bli ISO-certifierade under 2020 och vi ser gärna att du är delaktig i detta arbete framåt.   

Bakgrund
Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet av en liknande roll, där du har ansvarat för och organiserat arbetet på en mindre ekonomiavdelning. Har du tidigare arbetat i ett bolag inom producerande industri är det meriterande. Vi ser även gärna att du har ett stort intresse för system och kan bidra till att vi kan utvecklas och arbeta med systemen på ett smart och effektivt sätt.

Som person är du initiativtagande, ansvarsfull och noggrann. Du har en analytisk förmåga och ett uttalat affärsintresse. Vidare ser du dig som en pedagogisk och kommunikativ person som har lätt för att samarbeta med andra. Är du en prestigelös, flexibel och förändringsbenägen person som trivs att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag är detta tjänsten för dig!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Sweden AB (SJR). Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 23 november 2018. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Liza Dahlin på telefon: 031-333 54 77. Varmt välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb