Löneadministratör till APM Terminals

7 dagar kvar

Plats
Göteborg
Annonserat
den 28 november 2018
Stängs
den 17 december 2018
Kontakta
Liza Dahlin
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Löneadministratör till APM Terminals

Om företaget
APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal med kapacitet att ta emot och hantera de största oceangående fartygen i världen. Här skeppas drygt 50 procent av alla containrar till och från Sverige. Terminalen har ett 25-tal anlöp per vecka. Förutom direktanlöpen – oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar – trafikeras terminalen av feederfartyg från andra hamnar i norra Europa. Cirka hälften av alla containrar till och från APM Terminals transporteras med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals är ett oberoende affärsområde inom A.P. Moller-Maersk koncernen. Huvudkontoret ligger i Haag och man har 22 000 anställda i 69 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016). På terminalen i Göteborg är det 440 anställda. 

Att arbeta hos APM Terminals Gothenburg innebär att du får vara en del av ett globalt företag, med gott om utvecklingsmöjligheter och chans till nästa steg i karriären. Vi lever i en ständigt föränderlig miljö och nya situationer är en del av vår vardag. Som medarbetare hos oss har du stora möjligheter att komma med idéer, förslag och påverkan. Här på vårt kontor i Göteborg finns många funktioner representerade, och som medarbetare hos oss erbjuds du ett verksamhetsnära arbete där vi tillsammans jobbar för att leverera service och tjänster till våra kunder med fokus på högsta kvalitet.

Arbetsbeskrivning
Som löneadministratör hos oss ingår du i vårt finansteam och arbetar även tätt tillsammans med HR och andra funktioner. Vi har outsourcat våra löner till Prime och du kommer att vara mellanhanden och vår kontaktperson lokalt. Du kommer att förbereda lönerna, administrera nyanställningar, avslut, avstämningar, schemaförändringar, förmånsbeskattning och arbetsgivarintyg. Vidare kommer du också att hantera pensioner, reseräkningar och semester. Du går igenom och kontrollerar att allt är korrekt och tar process- och ägaransvaret.

En stor del av rollen handlar också om att stötta chefer i lönefrågor samt svara på frågor från medarbetare. Du ansvarar för att upprätthålla en god intern kontroll inom löneområdet samt att säkerställa att allt kopplat till lön följer gällande regelverk. Du kommer att vara systemansvarig för löerelaterade stödsystem och kan vara en viktig resurs  i projekt.

Bakgrund
Vi tror att du har någon eftergymnasialutbildning inom lön och har arbetat flera år som löneadministratör. Du har erfarenhet av kollektivavtal och har arbetat med både kollektivanställda och tjänstemän. Har du tidigare arbetat med Transportarbetarförbundets, hamn- och stuveriavtalet är det starkt meriterande men inte ett krav. Vårt koncernspråk är engelska.

Du är en driven och kreativ person som gillar utmaningar. Du är självgående, ansvarstagande och trygg i din kunskap. Det är också viktigt att du är noggrann, strukturerad är ödmjuk och har en hög integritet. Du är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar är lösningsorienterad och ser alltid möjligheter istället för problem. Du är en social och kommunikativ teamplayer som alltid ser till att vi arbetar på bästa sätt för att nå resultat.   

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia AB (SJR). Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 17 december 2018. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Liza Dahlin på telefon: 031-333 54 77. Varmt välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb