Ekonomiassistent till ett svenskt mode- och livsstilsföretag

2 dagar kvar

Rekryterare
SJR
Plats
Stockholm (Kommun)
Annonserat
den 22 januari 2019
Stängs
den 21 februari 2019

Vill du jobba som ekonomiassistent på ett ungt bolag med högt i tak beläget mitt i centrala Stockholm? Ta då chansen och sök denna tjänst redan idag då vi går igenom ansökningarna löpande.

Sedan starten 2011 har bolaget vuxit och finns numera i 70 olika länder runtom i världen. Produkterna säljs via bolagets 6.000 olika återförsäljare och den egna e-handeln. Bolaget är främst känt för sina hörlurar och tanken med produkterna är att de ska ses som modeaccesoarer snarare än tekniska tillbehör som du bara köper för funktionens skull. Vår kund är ett svenskt märke som tillverkar färgglada accessoarer för mobilmarknaden.

Nedanstående uppdrag inleds med 6 månaders konsultuppdrag där tanken är att du efter dessa 6 månader fortsätter din anställning hos vår kund, då som en tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid med start omgående!

Arbetsbeskrivning:

I rollen som ekonomiassistent kommer du ingå i ekonomigruppen som består av 2 personer och stötta upp främst inom arbetet med leverantörsreskontra och kundreskontra. Du kommer att arbeta med hela leverantrösreskontraflödet så som kontering, registrering av fakturor, göra betalningar samt avstämningar. Vidare kommer du att hantera utlägg och viss fakturering. 

Utöver dessa delar kommer du få stötta övriga gruppen med ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Det är alltså en chans för dig som vill komma in i en bred roll där du får chans att lära dig mycket!

Lämplig bakgrund:

Vi letar efter dig som är i starten av din karriär. Du får gärna ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och kanske har du arbetat som ekonomiassistent vid sidan av dina studier. Du kommer arbeta i en mindre grupp så det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga.

• Har studerat en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Har tidigare arbetslivserfarenhet av ekonomi på minst deltid under studietid 
• Behärskar det engelska språket väl i tal och skrift

För att passa i rollen hos vår kund är det viktigt att du har ett intresse för ekonomi samt gillar att ge service. Din personlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är snabblärd och har en bra känsla för lagarbete samt är van att arbeta mot deadlines. Vidare är du noggrann och självständig i ditt arbete. 

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader och efter dessa 6 månader fortsätter din anställning hos vår kund med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 077 647 16 43

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Liknande jobb

Liknande jobb