International Sales Coordinator

Plats
Stockholm (Kommun)
Annonserat
den 30 januari 2019
Stängs
den 14 februari 2019
Ref:
SE-13538
Kategori
Organisation

Position

Din utmaning blir att ansvara för koordinering av våra säljaktiviteter inklusive prospektering, uppföljning av förfrågningar, hantering av kontrakt och säljrapportering. För att vi ska kunna behandla förfrågningar i tid ansvarar du för att vi har tillräckliga resurser inom och utanför teamet. Du kommer att hjälpa vårt säljteam med att samordna kommunikation och aktiviteter mot våra internationella kunder. I din tjänst ingår att samarbeta med vår personal på fältet samt bistå vid olika internationella mässor och event. Du är vår första kontakt för befintliga och nya kunder och partners och koordinerar internt mot andra avdelningar i frågor som rör försäljning.

För vissa kunder kommer du vara den som ger prisuppgifter och hanterar både offerter och ser till att en beställning sker. Alla våra kunder är internationella vilket gör att det mesta av din kommunikation kommer att ske på engelska. Rollen kommer att ställa krav på både administrativ förmåga likaväl som ett intresse för försäljning och att ge våra kunder bästa möjliga hjälp och uppbackning.


Vi erbjuder en unik möjlighet att få arbeta i ett snabbväxande tillverkande bolag där du får möjlighet att påverka både rollen och vara en viktigt kugge i vår framtida utveckling. Du får arbeta med alla moment som ingår i en innesäljarfunktion och kommer at ha ett nära samarbete med de flesta av dina kollegor både i Sverige och utomlands.

Vår företagskultur bygger på eget ansvar och stor möjlighet att själv kunna påverka både arbetsinnehåll och resultat. Vi har stor tilltro till det vi gör och vi är ett bra team som både har roligt tillsammans och som åstadkommer resultat samtidigt som vi vet att vi gör någonting som betyder mycket för andra människor utanför Sveriges gränser.

Din bakgrund är från en liknande roll inom en försäljningsorganisation.. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kontakter med internationella kunder och även från upphandlingar. Du har en bred förståelse för vad som är viktigt för att kunna bygga upp ett gott samarbete med både interna och externa kontakter. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska och är en bra administratör. Du vill gärna ta nästa steg i en roll där du får möjlighet att skapa verklig skillnad både när det gäller att hjälpa kunder och bidra till ökade resultat samt att ha en roll som innebär att du är med och förändrar människors livssituation i andra länder.

Som person är du positiv och lösningsorienterad. Du är strukturerad och har förmåga att se helheter och vad som är viktigast. Du är också bra på att kommunicera skriftligt och muntligt och har förmåga att skapa mycket goda relationer med andra oavsett landsgränser. Du trivs också att arbeta i ett mindre bolag där det är nära till beslut och du förväntas vara operativ och självgående.

Välkommen med din ansökan, med brev och cv, via www.mercuriurval.se(referensnummer SE-13538) senast 14 februari 2019. För mer information om Better Shelter och tjänsten kontakta ansvariga konsulter hos Mercuri Urval Helena Stenlund tel. 070-914 5584 eller Mats Wärnling tel. 070-985 6363.

Om företaget

Better Shelter AB är ett svenskt tillverkande företag som ägs av stiftelsen Housing for All Foundation i nära samarbete med IKEA Foundation och UNHCR. Bolaget strävar efter att skapa säkrare och mer värdiga bostäder för de miljoner personer som har tvingats fly från sina hem på grund av väpnade konflikter och naturkatastrofer. Sedan 2015 har Better Shelters bostäder tillverkats och skickats till nödhjälpsprogram och flyktingläger i bland annat Tanzania, Angola, Niger, Burundi, Irak, Brasilien och Jordanien. Bolaget är snabbväxande och räknar med att leverera 200 000 bostäder 2019 och omsätta cirka 300MSEK under år 2020. För mer information se www.bettershelter.org 

Liknande jobb

Fler sökningar så här

Liknande jobb