Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Som ett av Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Lifestyle når vi över tre miljoner läsare varje dag. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala
 förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.

Digital marknadsförare till Bonniers B2B-varumärkens kursverksamheter

Di-Gruppen Akademi är en organisation inom Bonnier B2B-del som driver kursverksamhet under varumärken som Dagens industri AkademiAktuell Hållbarhet UtbildningResumé AkademiDagens Medicin UtbildningFastighetsnytt AkademiByggindustrin Akademi och Dagens Samhälle. Totalt har vi cirka 175 olika utbildningar och gör cirka 600 kurstillfällen per år.

Verksamheten, som befinner sig under stark tillväxt, går ut på att vi tar fram, marknadsför, säljer och genomför utbildningar inom områden som ledarskap, hållbarhet, bolagsstyrning, kommunikation, marknadsföring, ekonomi, affärsutveckling och vård. Vår uppgift är att förse beslutsfattare och specialister i näringsliv, offentlig sektor och organisationer med kunskap, kompetens och inspiration. Vår framgång bygger på att vi förstår våra kunders kunskapsbehov, tar fram rätt utbildning för dem och sedan marknadsför utbildningarna till en relevant målgrupp.

Nu söker vi en marknadsförare som vill vara med och utveckla verksamheten och själv vill utvecklas med sina arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som marknadsförare är du navet i hjulet för hela affärsområdets marknadsaktiviteter och arbetar operativt med alla våra varumärken.

E-postmarknadsföring är motorn i all vår försäljning. Genom våra etablerade, starka och välkända varumärken har vi tillgång till stora volymer kontakter inom respektive målgrupp. Den stora utmaningen är att matcha mottagare med rätt kurs. Med marketing automation-systemet Eloqua Marketing Cloud segmenterar vi målgrupperna utifrån såväl digitala beteenden som kunskaper och insikter om branscher, yrkesgrupper och kunskapsbehov.

Stor vikt ligger även vid att du deltar i arbetet med att ta fram texter till våra sajter.

I din roll ingår även att planera och producera annonser och kommunikation till digitala annonser, print och sociala medier.


De främsta arbetsuppgifterna är:

  • Arbeta med säljdriven epostmarknadsföring och målgruppssegmentering genom datadrivna insikter och kundkännedom
  • Vara delaktig i arbetet med att ta fram texter till våra sajter och epostutskick
  • Planera för och ta fram digitala annonser, print och marknadsföring i sociala medier

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har några års praktisk erfarenhet av marknadsföring i digitala kanaler.

Du har lätt för att skriva tydliga, lättillgängliga, sammanfattande och säljande texter.

Som person trivs du med att jobba i team, är resultatfokuserad och initiativtagande. Du är nyfiken, uppskattar att lära dig nya saker och att gräva ner dig i information, data och funktioner och att få konkreta, mätbara resultat.

Våra utbildningar syftar till att hjälpa proffs och beslutsfattare att bli bättre i sina jobb. Vi ser gärna att du är intresserad av de ämnen som våra utbildningar berör.

Tillträde

Tjänsten tillträds enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer sker löpande - välkommen med din ansökan redan idag!

Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.